Ourense - Reisverslag uit Villaescusa, Spanje van Henry Schiphorst - WaarBenJij.nu Ourense - Reisverslag uit Villaescusa, Spanje van Henry Schiphorst - WaarBenJij.nu

Ourense

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Henry

09 April 2015 | Spanje, Villaescusa

Even bij praten.
Vanaf vorige week woensdag mooie maar zware wandelingen gelopen met veel klimmen en dalen. Een dag wel met heel mooie natuur 32km asfalt gelopen, dat vinden mijn benen niet fijn!
Op goede vrijdag kregen we onderweg bij een prediker een stempel van: Jezus valt onder het kruis, met uitleg van de betekenis van Pasen. Ik vond het heel bijzonder.
Van
Pasen zelf niets gemerkt er zijn zelfs geen paaseieren tekoop.
Vandaag was een etappe om snel te vergeten. Geen mooie natuur en asfalt. Morgen weer fijn door de natuur en weer heerlijk klimmen! We worden er steeds beter in.
De albergue zijn hier mooi maar niet altijd schoon. We krijgen papieren kussensloop en laken tegen de eventuele luizen. Heeft een albergue luizen dan sluiten ze deze voor 2 maanden. Ze zijn niet uitgerust om zelf te koken. Er zijn potten en pannen maar geen olie. En om elke keer alles zelf te kopen en achter te laten is wat veel gevraagd
Vanavond heerlijk gegeten, zeldzaam voor een perigrino menu van 9 of 10€ met wijn en vandaag zelfs met koffie.
Het lopen gaat goed maar na zo'n flinke tocht zware voeten en moe lijf. De komende dagen lopen we gemiddeld 22 km. Is te doen. Vandaag vroeg aangekomen en lekker wat uitgerust.
Ourense is een grote stad moest weer even wennen aan de drukte. Als alles goed gaat verwachten we volgende week dinsdag of woensdag inSantiago te zijn! Geweldig. Voel me geëmotioneerd als ik er aan denk.
Tot gauw groet Anne Henry

• 09 April 2015 - 21:55

Alice:

Geweldig, alle respect voor jullie!

• 09 April 2015 - 22:28

Mia En Harold:

Super, lieve twee. Kan me voorstellen dat je emotioneel wordt Anne. Zet hem op. GEWELDIG.

• 11 April 2015 - 12:04

Oda En Pieter:

Een hele prestatie onder, zoals we uit de verslagen hebben gezien, erg wisselende omstandigheden. Het zuur zal na afloop snel vergeten zijn en het zoet blijft over om nog lang op terug te kunnen kijken. Sterkte met de laatste loodjes.

• 11 April 2015 - 20:21

Ien Palmen:

Anne en Henri,

Wat zal het een voldaan gevoel geven als jullie doel bereiken!
    En, inderdaad ook emotioneel.
    We denken aan jullie.
    Een kusje van Olivia.
    Lieve groeten van Paul en Ien

• 12 April 2015 - 20:04

Marie-Thérèse :

Dag Kanjers
    Ja Kanjers met een hoofdletter, want dat zijn jullie.
    De nu doorstane pijn en ontberingen zijn de eerste dingen die jullie na afloop vergeten.
    Jullie zijn er al bijna, ga straks jullie verhalen missen.
    Zet hem op, we zijn trots op jullie.

• 13 April 2015 - 21:52

Wilma :

Wat een reis!

We hebben jullie gevolgd en ik zie al dat ik daar een B&B kan gaan openen met die vieze slaapplaatsen en het eten.
    Maar het is het allemaal waard geweest al die ontberingen jullie naderen langzaam het einddoel.

Logisch dat je dan emotioneel wordt.

Groetjes uit een langzaam warmer wordend Holland