Avondje uit eten - Reisverslag uit Villaescusa, Spanje van Henry Schiphorst - WaarBenJij.nu Avondje uit eten - Reisverslag uit Villaescusa, Spanje van Henry Schiphorst - WaarBenJij.nu

Avondje uit eten

Door: Henry

Blijf op de hoogte en volg Henry

04 April 2015 | Spanje, Villaescusa

Gisteren waren we in mombuey en we wilden gaan eten, voordat we het dorp binnen liepen kwamen we langs een hotel/ restaurant toen we daar voorbij liepen moesten we nog bijna 2 km dus wilden we in het dorp zelf eten.
Na het douche kwam de processie van goede vrijdag langs de herberg en heel indrukwekkend bina het hele dorp liep mee, wij zijn aansluitend naar een bar gegaan om een kopje koffie en te vragen of er een winkel was. Koffie was er wel maar de winkel was gesloten dus verder kijken waar we gingen eten we liepen langs de doorgaande we naar een restaurant toen kwan er een fietser langs met bagage deze ging dus naar de herberg die niet was afgesloten.
Bij het restaurant gevraagd of we konden eten en na veel gebel konden we om 7.30 eten, Anne had niet veel vertrouwen in het eten, nu terug baar de herberg want daar lagen onze spullen, op weg er naar toe kwamen we de schoenmaker tegen deze verzorgd het stempelen van de pelgrimspas en ik ben snel doorgelopen om de passen tehalen en te kijken wat de fietser van plan was deze wilde wel slapen en de 5 anderen die erbij hoorde zou ze bellen, ik weer terug naar de schoenmaker en deze stempelde de passen.
We gingen toch verder kijken waar we konden eten nu de andere kant van het dorp daar was wel de bakker en brood en koekjes gekocht deze weer naar de herberg gebracht en na overleg hebben we nu toch besloten om terug gelopen naar het wegrestaurant daar aangekomen konden we eten maar de keuken ging pas om 9 uur open, dat was ons telaat nu weer terug naar het eerste restaurant om daarnaar te eten tot onze verrassing het ze een tafel voor 2 gedekt en de tent zat nu vol met jeugd de tv en de muziek keihard aan.
Bij ons eerste gesprek konden we bijballen krijgen nu bij het bestellen was dat iets minder nl als voorgerecht soep of salade als hoofd gerecht kip of varkensvlees met frietjes te drinken een fles wijn en een nagerecht.
We kozen voor salade en als vlees de kip de salade was met 2 asperges en veel groene tomaten dus een tegenvaller de kip kwam direct er achter aan Anne had de salade nog niet op maar haar kip werd er naast gezet, en er werd gevraagd wat we als nagerecht wilde ook dat kwam er snel achteraan tijdens het eten van het nagercht kwam ook al de koffie al met al een rappe maaltijd van een matige kwaliteit.
Om 9 uur zijn we gaan slapen maar om 9.30 schalde door de dorps luidsprekers een prachtig stukje muziek en weer een processie langs de herberg, het bleef nog lang onrustig in het dorp we hebben die dag 39 km gewandeld en 5 km gelopen om te eten.
Bijgevoegd de foto's van de herberg met zijn interieur.
De herberg was vrij nieuw maar de bedden uit de eerste wereldoorlog.

• 04 April 2015 - 20:04

T.Horsmansd:

Nou je moet er wat voor over hebben om wat te eten te krijgen zie ik, ja de optochten rondom christelijke feestdagen zijn beroemd in Spanje, maar het einddoel nadert al goed. Gelukkig dat het weer wat beter is sinds gisteren, al is de temperatuur hier ook niet zo super, hopelijk krijgen wij het ook droog, moeten we al tevreden zijn. Jongens geweldig dat jullie het zo goed doen, groetjes

• 06 April 2015 - 11:07

Bert En Gertie:

Hoi pelgrims

Gelukkig is het weer wat beter voor jullie.
    Wat lijkt mij dat prachtig al die optochten en heel het gebeuren rond jesus.
    Jullie waren wel op het goede moment in Zamora om die prachtige optocht te zien.
    Ja, wat een avondje voor jullie een hele inspanning om wat te eten te vinden.
    Jullie naderen al jullie eind doel.
    (Ik volg jullie route met Google Maps)..
    Anne en Henry heel veel groetjes van ons heb veel respect voor jullie.

Gr Bert en Gertie