Regen - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Henry Schiphorst - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Henry Schiphorst - WaarBenJij.nu

Regen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Henry

17 Maart 2015 | Spanje, Mérida

Lieve mensen!
Het regent pijpenstelen in Carceres. Lig dus vandaag veel op bed, goed om even bij te komen. Gelukkig dat we vanochtend onze Zweedse tegen kwamen want zij vertelde ons dat de alberque in onze volgende etappe dicht was. Henry is een groot deel van de middag bezig geweest om alles duidelijk te krijgen.
Zondag uitMerida vertrokken. Lekker gelopen en in het eerste dorpje ons zelf getrakteerd op een schoteltje friet met kippenvleugeltjes. Besloten om van hier uit de volgende etappe te lopen. Deze was tot op 8km van het einde bijzonder mooi. Ruig en toch liefelijk. De etappe was 36km. Moe maar voldaan aangekomen in Alcuescar. Daar troffen we de bekende mensen en nog twee mannen uit Nederland. In het klooster konden we eten, heerlijk. De beheerder was een beetje nors, ontdooide later toen hij zijn verhaal aan het Franse echtpaar kwijt kon. Hij doet dit werk al jaren als vrijwilliger, woont in de alberque ( ik hoorde s avonds kerkmuziek) verzorgt de kapel en de tuin. Het was een prachtig mooi gebouw, bruin marmeren vloeren die als spiegels blonken.
Om 21u ging de buitendeur op slot en het was beslist onmogelijk om eerder als 8u te vertrekken! Het was bijna een kostschool.
In het nabij gelegen pand was een opvang huis voor geestelijk gehandicapte mensen. De buitendeur was al om 7.15u open.
Na een leuke wandeling aan gekomen in Valdesalor. Nieuwe alberque maar geen dekens. In de plaats was geen gelegenheid om te overnachten dus een taxi gebeld en ons naar Casceres te brengen in een Hostel, vlak bij de oude stad. Ja vriendin J je had gelijk toen je zei neem een slaapzak mee, maar ik was eigenwijs ben ik toch anders nooit!!
Extra kosten van eentaxi,hostel en ....je raad het al een slaapzak voor beiden. Gelukkig konden we deze kopen in dit stadje.
Onderweg Romeinse wegbewijzering tegen gekomen.
Het aquaduct in Merida was de moeite waard om te bekijken. De Romeinen waren intelligente mensen.
Casceres heeft een mooie oude binnenstad uit de Middeleeuwen. Vanochtend erdoor heen gelopen maar vanmiddag was het te nat.
We hebben een lekker tapas restaurant gevonden smullen maar...
Morgen lopen we 11 km. dan 34 km en dan zien we wel weer.
We moeten even alles opnieuw bekijken.
De Nederlandse mannen hadden in 2008 de noordelijke route gelopen. Het viel hun nu tegen omdat ze lange afstanden moesten overbruggen. De alberque zijn hier veel minder dan op de andere routes.
Wat opviel is dat de grond in de olijfgaarden hier niet wordt omgeploegd maar wordt begraasd door schapen. Meer zuidelijk wordt alles omgeploegd. De mimosa is op zijn retour, wilde narsissen gezien, gele en witte brem bloeit uitbundig.
De mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Vaak komen we mensen tegen die zo geestdriftig bezig zijn met hun werk dat allen geld verdienen niet het alles belangrijkste is maar het de klant naar zijn zin maken.
Groetjes en bedankt voor jullie reacties.
Anne & Henry

• 17 Maart 2015 - 21:25

Oda En Pieter:

Het klinkt alsof jullie de dagen nu goed vol krijgen. Stevige dagtochten hebben jullie er bij, zeg. Dat worden stevige spieren! Blijkbaar is de rug van Henry beter of hij is afgeleid door de tocht.....
    Wij hebben twee heerlijke weken Tenerife achter de rug en hebben enorm genoten. Veel gelopen in het 'wild' op alleen de gps, wat veel bijzondere tochten heeft opgeleverd. Terug in Nederland is het weer nu ook lekker. Dat maakt de overgang naar alle dag makkelijker. Voor jullie wensen we een fijn vervolg van jullie tocht.

• 18 Maart 2015 - 11:32

W En W:

he globetrotters,
    hier eindelijk maastricht,
    Hou het vol en geniet van de natuur en oude steden zoals Merida en zeker Cáceres.
    Gr W en W

• 18 Maart 2015 - 12:58

Marie-Thérèse :

Leuk om jullie te volgen.
    Groetjes van groepje mensen uit Mestreech!
    RaRa wie zou dat zijn.
    Veel succes

• 18 Maart 2015 - 14:48

Lenneke:

Leuk om weer een verslag te lezen! Heb je nu als extra bagage een slaapzak Anne! We missen jullie op school en we zijn al twee keer niet gaan koffiedrinken bij de italiaan, komt volgens mij omdat jullie er niet bij zijn... morgen toch maar weer voorstellen... Hoe gaat 't met jullie reisreportage?
    groetjes en veel wandelplezier van Lenneke

• 18 Maart 2015 - 21:14

Rudy:

Henry en Anne,

Jullie zijn goed bezig. Leuke verslagen. Sommige dagtochten zijn veel wandel kilometers.
    Ga zo door.
    Gr. Rudy en Gonny