Weer mooi weer - Reisverslag uit Mombuey, Spanje van Henry Schiphorst - WaarBenJij.nu Weer mooi weer - Reisverslag uit Mombuey, Spanje van Henry Schiphorst - WaarBenJij.nu

Weer mooi weer

Door: Henry

Blijf op de hoogte en volg Henry

03 April 2015 | Spanje, Mombuey

We hebben zamora achter ons en zijn tot montamarta gekomen, met de vraag kunnen werker nu slapen volgens de info die we in zamora kregen zou er geen slaapplaats zijn, het klopte want er zijn nu drie slaapplaatsen, maar iedere herberg verteld het zelfde dat zei de eindige zijn.
Die avond hebben we de barbecue aangemaakt en met ons viertjes geknoeid want inmiddels is er een Belg bij gekomen, de dag erna door naar Riego del camino, daar hebben we nadat we de herberg hadden bezocht een hostel genomen daar de herberg er smerig was, de Belg heeft er wel geslapen want na ons zou er gepoetst zijn,de Deen is door gelopen en heeft een tripje van 50 km van gemaakt.
Het hostel nat echter een verrassing bij de prijsafspraak zou de kamer 25 euro kosten, bij het betalen kregen we van 50 euro niets terug en zij verdween heel snel, na een velletje vertelde ze ineens dat de kamer 25 euro pp kosten waarna ik vertelde dat ze wel heel erg duur was, toen kwam ze rond de klok van 6 uur weer terug en ze was schijnbaar heel kwaad ze had gezegd 25 euro pp we konden niets anders dan accepteren daar nog eens 25 km wa toch erg ver.
De streek lijkt nu op de Ardèche de volgende ochtend dor naar tabara het had weer gevroren maar in de loop van de dag. Weer lekker weer, in tabara kwamen we in een herberg met een beheerder voor ons kookte, om zeven uur worden we gewekt met klassieke muziek en na een ontbijd waren we rond de klok van 8 uur weer opweg het had weer gevroren maar het werd weer snel warmer.
S'avonds in santa marta de tera aangekomen een nieuwe herberg maar niemand aanwezig of gezien, we merken nu steeds vaker dat er niet of nauwelijks wordt gepoets of dat het beddengoed wordt verschoond, vrij vroeg uit santa marta de tera vertrokken en onderweg zagen we we dachten eerst een vos maar we vonden dat deze anders gekleurd was, we weten dat er wolven in dit gebied zitten en vanmiddag zaten we in een herberg en daar zagen we een foto en ja hoor we hadden een wolf gezien de eigenaar van de herberg vertelde dat we de eerste waren die de wolf echt gezien hadden.
De eigenaar was een zuid Afrikaan die jaren op missie was geweest en zich nu in Spanje heeft gevestigd, we kregen gratis een stuk uitleg over jesus , nu zijn we in mombuey een heel eenvoudige herberg vrij nieuw maar heel oudeheren, de dag tripjes zijn nu echte dagtrips geworden de laatste dagen 30 km vandaag 39 morgen weer 33 km, de komende dagen zijn het flinke afstanden met tussen de 600 en 900 hoogte meters de afstand tot santiago de compostella is nu 284 km maar we merken dat iedere dagtrip langer is als wordt aangegeven volgens het boekje hebben we nu 700 km gelopen, volgens de gps zitten we nu op 745 km daar zijn de km die we s' avonds lopen om ergens te eten niet bij .

• 04 April 2015 - 09:03

Lenneke Nicolaes:

Leuk om weer een verslag te lezen Henri! Wat een gedoe met die herbergen! Fijn dat jullie beter weer hebben, hier is het zo nat en koud... Gaat het nog goed met lopen? Vind het echt heel knap hoor, op school zijn we met de laatste opdrachten bezig nu twee weken paasvakantie, vreemd ik ben er inmiddels helemaal aan gewend donderdag naar school. We missen jullie wel, zeker met koffiedrinken bij de italiaan. Veel sterkte met het laatste stuk van jullie reis!
    Lenneke

• 04 April 2015 - 17:23

Barbara En Henk:

Hallo anne en henry,
    Wat een avontuur. Elke dag weer anders. De afstanden worden wel steeds zwaarder, toch. Vooral het hoogteverschil zal goed merkbaar zijn. Zijn jullie bijna bij een relax hotel om even op adem te komen? Even niets, benen omhoog en uitgebreid in bad!
    Geniet van dese bijzondere wandeltocht! Liefs Barbara en Henk

• 08 April 2015 - 07:30

Marie- Thérèse :

Wat fijn om op deze manier jullie ervaringen te vernemen.
    Wel heel apart een wolf in de natuur te zien, jullie zien en beleven heel veel
    Wat een gedoe met die hostels, jullie verdienen een gespreid bedje na een zware wandeltocht. Chapeau !
    Groetjes uit Maastricht