Weer aan de wandel - Reisverslag uit Villeneuve-la-Lionne, Frankrijk van Henry Schiphorst - WaarBenJij.nu Weer aan de wandel - Reisverslag uit Villeneuve-la-Lionne, Frankrijk van Henry Schiphorst - WaarBenJij.nu

Weer aan de wandel

Door: Henry

Blijf op de hoogte en volg Henry

21 Maart 2015 | Frankrijk, Villeneuve-la-Lionne

Hoi beste lezers, na caceres zijn we inderdaad in casar caseres beland en net voor de regen waren we binnen afstand was dan ook maar 11km, gaande de dag kwamen er meer wandelaars binnen, een Belgisch koppel dat was van vorig jaar juli op reis vertrokken uit Brussel en nu op de terug reis zei wandelde met een ezel.
Een koppel was een Europese en Nieuw-Zeelandse aangelegenheid we hebben die stellen maar een dag gezien.
De volgende dagen lopen we door met wandelingen van 30km en 35 km we zien nu dat we door de regen in kleine dorpjes moeten slapen, daar zijn dan ook geen alberque van de gemeente maar alleen particulieren de prijs is daar een stuk hoger maar de verzorgen ook beter en de slaapkamer warmer.
De route is sterk afwisselend dan een heel mooie bos en dan weer langs de straat, dan een stuk extra omdat er een viaduct gemaakt wordt voor de hoge snelheidstrein en dan weer 5 km meer omdat de nieuwe route door een ander dorp ging wat een teleurstelling! Eerst door een mooi bos nu over een breed kiezelpad om na het dorp over de openbare weg verder te moeten gaan.
We kwamen samen met twee dames aan bij de alberque zei moesten nog alles opruimen de de bedden verschonen, we hebben daar ook een ontbijtpakket gekregen met als inhoud een pakje melk een pakje sinas twee plakken cake en een pakje marie koekjes.
S' avonds met de eigenaar van de alberque gesproken over deze aanpassing hij vertelde dat de boeren de poorten hebben afgesloten daar veel wandelaars deze niet dicht deden en hun vee ging dan ook aan de wandel met als gevolg een nieuwe route 5km meer, weer tegen de 30 km gelopen maar net voor de regen binnen.
Vanochtend bij het ontbijt ( een stokbrood half met ham en kaas) met een Spaans echtpaar geklets zei waren in een hostel blijven slapen en hadden daar geen oog dicht gedaan als je in een cafe of bar binnen komt daar staat altijd de radio en tv aan voor ons veel te hard, zei liepen ook naar santiago en we zouden elkaar vanavond weer zien wij hebben de hele afstand gelopen zei alleen het laatste stuk, maar ze zijn niet gekomen.
Ook zie je nu veel velden vol met zonnepanelen per veld 2 mw.
Vandaag zijn we tot capara gelopen langs veel dehesa's met hun blaffende honden, toen we gingen rusten bleef een hond blaffen en toen ik hem een koekje wilde geven maakt hij zich uit de voeten om later weer aan de draad te staan.
In capara zijn we met een auto naar een hotel gebracht daar anders de route te veel lang werd, de alberque waar we wilde slapen lag 6 km uit de route maar is pas in mei open, de keuze was vandaag 12 km en morgen 39 km of tot capara 30 km en dan ons laten afhalen morgen lopen we de rest.
De loop afstanden ook de langste die dan gelopen moet worden is dan maar 32 km.
Het weer is langzaam aan het verbeteren tegen de bergen zien we de regen maar wij houden het nog droog, de komende dagen zou het nog beter worden we laten ons verrassen.
De 400km grens zijn we vandaag gepasseerd en als het een beetje meezit zijn we eind deze week in Salamanca de komende dagen een paar korte etappe's
Buiten de gebruikelijke kwaaltjes gaat het goed.
Gezien de gewichtbeperking heb ik geen nummer van mijn jarige zus maar bij deze

• 21 Maart 2015 - 20:19

Miep:

Hallo wandelaars. Hier een klein berichtje van mij. Bedankt voor de verjaardag wensen. Gelezen dat jullie flinke afstanden lopen, soms mooi, soms niet. Lijkt mij toch hardstikke leuk om al die ander nationaliteiten te ontmoeten onder weg. Ik hoop dat ik met de tijd eens jullie photo's te zien krijg. Geniet ervan, helemaal nu het weer wat warmer wordt. Hoelang denken jullie onderweg te zijn?

• 22 Maart 2015 - 12:38

Gertie En Bert:

Hoi Anne en Henry

Lees dat jullie al heel wat kilometers hebben gelopen 400km is een flinke afstand.Petje af. (mijn Paarse)
    Leuk dat jullie heel wat mensen van andere nationaliteiten ontmoeten met de zelfde interesses.
    Jullie zullen onder tussen toch al heel wat woordjes Spaans spreken.
    Heb jullie foto's gezien hoop dat het met jullie voeten wat beter gaat.
    Bij jullie word het weer wat beter bij ons is het 8 graden met een noord oostenwind bbrbrrr.
    Vind het leuk jullie zo te volgen.
    Wens jullie nog veel wandel plezier en geniet er van.

Met ons gaat het goed.
    Gr Gertie en Bert

• 22 Maart 2015 - 18:13

Marie -Thérèse :

Hallo vrolijke stappers
    Wat leuk om jullie op deze manier te volgen.
    Ik lees jullie verslagen met veel plezier.
    Heel veel groetjes vanuit Maastricht.
    Iech bin gruuts op uuch
    Chapeau