Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Henry Schiphorst - WaarBenJij.nu Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Henry Schiphorst - WaarBenJij.nu

Merida

Door: Henry

Blijf op de hoogte en volg Henry

14 Maart 2015 | Spanje, Mérida

Hoi thuisblijvers, vanuit een zonnig Merida een update van onze wandeltocht.
We vertrokken uit Zafra en kwamen als snel een Engelsman tegen die het fijn vond om met ons een stuk mee te lopen dan kon hij weer eens engels praten en na een uurtje is hij weer terug gelopen om vervolgens in een kudde schapen te stranden de afstand zou eigenlijk 12,7 km zijn maar wij zijn verder gelopen op de afstand van de volgende dag in te korten om in villafranca los barros te eindigen de refuge die we op het oog hadden was toch niet wat we zochten en hebben daarom een andere genomen en daar waren de Denen en een Zweedse die we al een paar dagen eerder getroffen hadden.
Anne had zin om te koken en we hebben dan ook voor ons viertjes gekookt de zweedse dame is vegetariër.
De volgende dag door naar Torremejia een saai stuk lopen maar toen we s'middags langs de weg wilden gaan eten had een tuinman ons snel geschoten en we moesten voor zijn huis op het terras eten langs de straat dat was kakka ( als wat vies is, is kakka ) ook in Torremejia was de refuge niet wat we zochten en hebben weer een andere gevonden, heerlijk rustig met warme douche en een eigen kamer, we wilde gaan eten toen op de voordeur werd geklopt daar stond een noors echtpaar die hadden tijdens het lopen ook algezien die zochten ook een slaapplaats, maar zij konden zich niet verstaanbaar maken tja Noors is ook geen taal in spanje, met mijn beste Spaans deze mensen verder geholpen, de eigenaar van de refuge had ook een restaurant en het avond eten zat ook in de prijs.
In het restaurant troffen we ook weer twee Franse koppels en de Zweedse dame.
13 maart vertrokken naar Merida, de groepen vallen weer uit elkaar na weer een saaie tocht al vroeg in merida, daar had ik een parador geboekt, s'avonds in de parador ge-eten.
Vandaag door Merida gelopen met al zijn Romeinse oudheden.
Morgen staan een flinke tocht op het programma, maar na 18 km kijken we of we stoppen of doorgaan

• 14 Maart 2015 - 18:59

Barbara En Henk:

Hoi anne en henry,

Jammer dat er saaie stukken tussen zitten, maar het ontmoeten van allemaal bijzondere mensen is ook erg leuk. We hebben uitgerekend, dat jullie vanuit Nuth voorbij Amersfoort hebben gelopen. Door naar Terschelling? Veel plezier en hopenlijk geen blessures.
    Liefs Barbara en Henk

• 14 Maart 2015 - 19:31

Tresie Horsmans:

Hoi Anne en Henry,

Wel de eerste stukken zitten erop, en de voeten zitten er nog aan zo te zien. Typisch dat de uitgezochte slaap gelegenheden tegenvallen, maar er zijn blijkbaar nog uitwijkmogelijkheden lees ik. en het ontmoeten van al die mensen lijkt me ook geweldig, zoveel verschillen, super. Succes en we blijven volgen waar jullie uithangen, of beter gezegd lopen.... Sjef en Tresie

• 14 Maart 2015 - 20:20

Miep:

Hallo Anne en Henry, leuk dat ik jullie wandel tocht op deze manier kan mee volgen. Veel plezier en mooie dagen. Gr. Miep

• 14 Maart 2015 - 20:49

Harold En Mia:

He he, Blij iets van jullie te horen, we waren bang dat Henry weer last van zijn rug zou hebben. Gelukkig alles in orde.Valt het dagelijks tochtje mee? Genieten jullie van de tocht?
    Wij lopen bijna iedere dag een stukje Camino met Duke en hebben de laatste weken genoten van de amandelbomen die volop in bloei staan evenals de blauwe druifjes die hier in het wild staan. Afgelopen weekend drie keer een adder, varierend van 1meter tot 30 cm, voor onze voeten gehad. Prachtige beesten en ik heb er dan ook foto"s van gemaakt. Verder er zo ver mogelijk vanaf gebleven.
    Hebben jullie een mooie Parador gehad? St Jacob heeft daar vast niet geslapen. Andere tijden.
    Maak er een fijne tocht van samen. Wij lopen iedere dag een stukje mee. Zoen en knoevel.

• 14 Maart 2015 - 21:36

Tineke En Frans:

Hoi Anne en Henry,
    Zijn de Spaanse lessen toch nog zinvol! Leuk dat we jullie kunnen volgen. Wandelen, eten, slapen en doorzetten, zo eenvoudig kan het zijn! In de buurt van Caceres zijn wel bijzondere natuurgebieden, veel ooievaars en zwarte wouwen maar alles is inderdaad erg uitgestrekt en kan eentonig overkomen.
    Veel plezier met alles en vooral toch genieten en trots zijn als je weer een etappe gedaan hebt. Chapeau.

• 15 Maart 2015 - 12:43

Thea:

Hallo allebei,
    Gaat helemaal niet zo slecht daar zo te lezen vanaf mijn bank!
    Ga lekker door met genieten en af en toe beetje afzien!
    Liefs van mij

• 15 Maart 2015 - 16:24

Ralph:

Jullie komen nog met talenknobbel naar huis!!!

• 15 Maart 2015 - 17:15

Marie-Thérèse:

Hallo vrolijke stappers
    Wat een enige ontmoetingen, dat moet je toch goed doen, om na een vermoeiende tocht met gelijkgestemde kennis te maken.
    Betere locatie dan bij 't Gilde om je Engels in de praktijk te brengen.
    Nog heel veel wandelplezier.
    Zet hem op.

• 16 Maart 2015 - 15:17

Rudy En Gonny:

hallo wandelaars.
    Hier een berichtje van ons,wel wat laat maar we kwamen niet door omdat we op henry en anne keken en dat was fout,nu dan toch het goede mailadres.Zo te lezen hebben jullie goede maar ook mindere dagen,ik denk dat je bij zo n lange tocht je toch ook moet wennen aan alles wat met wandelen met zo n afstanden te maken heeft, als jullie maar goed naar jullie eigen lichaam luisteren moet het wel goed komen.Zo te horen heeft henry niet veel last van zijn rug.Leuk dat jullie ook geregeld leuke wandelaars treffen en dat de mensen daar ook wel vriendelijk zijn.de zon die jullie deze kant opsturen komt deze week aan eindelijk.
    We blijven jullie reis volgen en melden ons wel weer.Nog veel wandelplezier. groetjes